fredag 20. mars 2009

Evaluering av reklame prosjekt

det er godt det fins mange glader svensker her på sandvika videregående skole!I det siste har vi jobbet med et filmprosjekt i norsken. Filmen vi skal lage skal reklamere for skolen vår på en positiv måte, og vinnerfilmen skal vises til 10. klassinger som vil begynne på sandvika til neste år.

Vi startet en fredag. Akkurat denne dagen hadde ingen med seg noe video utstyr, så vi brukte dagen til å idemyldre, og finne ut hva slags type film vi ville lage. vi kom med mange artige påfunn og sprell, men vi ble nødt til å velge kun det vi følte vi kunne ha med i filmen. Ideen vi hadde var at kameraene skulle følge mina gjennom en dag på sandvika, hvor mina tusler rundt, møter artige folk, og viser skolen.

Neste fredag tok Ingrid med seg kameraet hjemmefra, og vi begynte å filme. Alt gikk relativt strålende og etter planen. vi hadde allerede laget et manus, og fulgte det meget nøye. Denne fredagen fikk vi det meste av filmingen gjort, men det var fortsatt noen små klipp som måtte på plass.

I mellomtiden begynte Ingrid og sette sammen klippene å redigere dem hjemme. På torsdag (i går) filmet vi de gjenværende klippene, og da var alt klart til redigering. På ettermiddagen dro jeg hjem til Ingrid for å hjelpe til med arbeidet, men hun hadde allerede gjort en strålende jobb, så det var bare noen siste små detaljer som måtte på plass før filmen vår var ferdig, og klar til å vises for resten av klassen.

Jeg syns resultatet av vår film var ganske bra, mer enn hva jeg selv hadde forventet. Jeg syns også at vår film var litt annerledes fra alle de andre, og kanskje litt mer interessang? vi prøvde å bruke litt humor slik at filmen kanskje ble litt morsommere å se på, slik at det ikke ble en kjedelig informasjons film.

Da jeg så på de andre filmene som folk hadde laget så jeg at de kanskje hadde gjort litt mer arbeid med redigeringen enn hva vi hadde gjort, men jeg syns alikevel vår funket greit. De andre gruppene syns jeg også kanskje hadde fått med ganske mye mer informasjon enn det vi hadde, men om denne informasjonen var veldig relevant eller ikke er jeg ikke helt sikker på.

Jeg syns dette var en kjempe morsom oppgave, og jeg følte at jeg lærte ganske mye. Skulle ønske vi kunne få flere slike oppgaver i fremtiden...!!

Ingen kommentarer: