torsdag 2. april 2009

Mine filmvaner

jeg har faktisk ingen spesielt faste filmvaner, jeg bare ser en film når det passer meg, men det er faktisk overraskende sjeldent jeg gjør det. Jeg ser som regel filmer bare en gang på kino, og det er ganske sjeldent. Jeg har en venn som jobber på kino, så han får som regel inn meg og en annen venn gratis, og det er vel for det meste da jeg ser filmer. Film interesserer meg faktisk ikke så mye, og jeg er ikke veldig oppdatert på den fronten, men det er så klart koselig å kose seg med en god film av og til når det passer seg.

Jeg liker som regel de fleste filmer, mest komedier o
g action filmer. Men det absolutt verste jeg kan tenke meg er filmer som er basert på dramatiske kjærlighets historier fra gamledager. f eks. stolthet og fordom er en slik film som mildt sagt ikke passer under mine favoritt filmer, og jeg føler nesten smerte på innsiden av meg bare ved å se på traileren.
jeg har ikke noe imot kjærlighetsfilmer som ikke er alt for klissete, men noen går langt over grensen for hva jeg kan tollerere. men romantiske komedier kan av og til være veldig underholdene for min del.Jeg har ingen spesiell favorittfilm, men en film jeg husker at jeg likte skikkelig godt da den kom ut var spider-man 1. Det er fordi jeg syns den hadde en slags sjarm ved seg, samtidig som den fortalte en bra historie, og det var mye action, blandet med mye som var morsomt. Jeg syns også det var veldig bra skuespill, men jeg har aldri tenkt helt at Tobey Maguire har vært den perfekte Peter Parker/spider-man, men han er likevel en god skuespiller som gjorde filmen veldig interessang.
Dette er kanskje ikke en film jeg ville likt like godt hvis jeg så den for første gang i dag, for jeg likte den litt bedre da jeg var yngre. Men jeg har også sett oppfølgerene, og jeg syns ikke de har helt den samme sjarmen som den første.

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Jeg tror jeg har gitt klar og tydelig tilbakemelding på min oppfatning av din beskrivelse av Stolthet of Fordom på MSN. Hmf...
Men jeg kan vel rose deg for å nevne spiderman. Det er den eneste superhelt-filmen jeg har sett, og den er virkelig bedårende <3 nesten som deg...! :)

Hedvig sa...

Har alltid trodd du var den klissete romantiske personen Wiig? :S Haha er litt i andre enden jeg og må jeg si, bortsett fra når vi kommer så ut på viddene som Titanic (uff!). Liker forresten forsidepiken din!